dijous, 31 de gener del 2008

Rosa, rosae, rosa, ROSARIO

Hola a totes i tots!!!!!
I l'última part del nostre primer viatget, ens ha portat a la ciutat de Rosario, a 300 Km de Buenos Aires i a on va néixer el subcomandant Gustavo Che Guevara.
Han estat 6 dies de relaxació TOTAL - a excepció dels mosquits que han trencat l'harmonia i la paciencia a més d'un/a......
Várem arribar a les 6 de la matina a Rosario procedents de Córdoba, ben doreta per comencar a buscar cámping i uns pals per el nostre Iglú. Un cop finiquitats els nostres QueHaceres, ens várem diriguir cap al port per agafar una barqueta que ens portés cap a l'altre banda de Rosario on hi ha el delta del Paraná i unes illes entre elles l'illa Verde (sense comentaris). Allá un jovenet de nom Luka i que havia treballat al restaurant El Gaucho de BCN ens va atendre al seu petit ranchito, ens va donar instruccions on poder clavar la tenda i on ens podíem instalar. En aquell "camping" només hi havia FREEKES del Kayac, tots els coleguilles d'una escola d'aquest esport es reunien allá per la tarda per fer birretes (porrones, com es diuen les birres d'1 litre a Rosario), aventurilles del món de la Kayac i molt més.......

La primera nit va arribar la primera tempesta i amb la pluja estavem aillats de la ciutat.... la barqueta que creuava el riu només ho feia si no hi havia pluja... vam estar dos dies pensant que ja ens quedavem a viure en aquella illa!! i la veritat és que no hagués estat malament... s'hi vivia tant bé allá!! llastima que hi havia una plaga de gossos que estaven tant afamats que quasi es mengen a la marta literalment (l'Aleix diu que la veien com a un pollastre a l'ast...) a part hi havia chanchos salvatges (porcs) que es menjaven qualsevol cosa que deixessis en una bossa (la primera nit ens van netejar l'olla....). AH! i ens oblidem dels amics mosquits!!! la primera nit vam estar cuinant amb dos rosarinos sota el xirimiri i els mosquits ens van aniquilar....vam fer un "intercanvi gastronomic": ells ens van donar asado i nosaltres pasta fresca a la catalana!! jejejejeje.....

Una nit vam haver de refugiar-nos dins el rancho del Lucas amb els seus colegues (el Ruy-l'artista humorista-, el Guido - que ens va retornar l'últim dia en la barqueta rollo desembarco de Normandia-, la pastanaga -és com anomenen aquí als pel-rojos-, el Gabi -del qual no sabíem molt bé que feia en la seva vida- un que només reia i la seva novia que no parlava) perqué va fer una ventada com mai a la vida havíem vist cap dels dos, fins i tot pensavem que venia un huraca... imagineu, dins d'una casa de fusta el que haguéssim aguantat... ens vam tranquilitzar quan un d'ells (l'humorista Ruy que, per cert, creu que el seu nom és catala...) ens va dir que havia estat l'única casa que havia aguantat un huraca anterior... per sort no va passar res. El Gabi i la pastanaga ens van fer un arrosset i una amanideta i vam sopar en germanor.

A la ciutat només hi vam anar un parell de dies. Hi havien moltes coses relacionades amb Catalunya: la Rambla Catalunya, un casal catala, un monument a Pau Casals, molta gent amb cognoms catalans (Rabassa, Berenguer...), gent amb avis catalans, gent que havia viscut a Barcelona o que hi anava a viure en breu... vaja, que entre rosarinos i catalans hi ha un bon feeling!!
A part de descobrir la bona relació que tenim amb els rosarinos, per comencar-nos a familiaritzar amb el sud d'Argentina, vam anar a veure la pel.lícula "Gigantes de Valdés", que ens va encantar i va caure alguna que altra llagrimeta... snif...
Avui hem retornat a la capital... Buenos Aires!!! a esperar als Vila-Pueyo per iniciar el viatge patagonic!!!!!!!!!!!!
Un petonet per tot@s....Tindreu proximes notícies nostres.
Recordeu, mai pixeu cara al vent quan hi ha tormenta¡¡¡¡¡¡¡¡

Anònim ha dit...

hola soc l'Albert el cusinet de l Marta, veix que tot va mb.
poseu novetats de cm van arribar els Vila-Pueyo.
he estat mirant les fotos del banc, cuanta gent, esta tota la ciutat alla XDD

weno espero mes noticies vostres i de la resta de la familia

dw i que us o segiu passant mb.
P.D:(valla vacances que us esteu fent kia enveja ;} :)